.
.
.

Supervisie

.

Waarom loopt het contact met die ene cliënt zo moeizaam? Waarom vraag je liever niet door bij lastige thema’s?

In een supervisietraject draait het om het zelflerend vermogen. In dit leertraject gaan we op zoek naar antwoorden op persoonlijke leervragen. Dit doen we door te reflecteren op jouw eigen ervaringen en situaties in het werk. Je krijgt geen antwoorden aangereikt, maar je krijgt een spiegel voorgehouden. Zo ga je zelf ontdekken wie je bent en waarom je op een bepaalde manier iets doet. Je leert gevoelens, gedachten en handelen te ordenen. Vanuit dat inzicht leer je wat je sterke punten zijn en waar je aan kunt werken. De supervisie helpt je om te reageren op werksituaties, je waarden effectiever te hanteren en de omgang met collega’s of cliënten te verbeteren.

Supervisie wordt ook gegeven in het kader van een opleidingstraject. Mensen die beroepsmatig met mensen werken leren onder supervisie hun stijl van werken te verbeteren en actualiseren.

Een supervisietraject bestaat uit 8-10 gesprekken. Tussen de bijeenkomsten maak je reflectieverslagen die we zullen bespreken.